Světové obchodní značky od Twitteru po Amazon skupují kolumbijské internetové adresy s koncovkou .co. Zájem o doménu projevují ti, jimž se nepodařilo získat koncovku .com, anebo chtějí mít doménu kratší.
Operátor kolumbijské domény .CO Internet včera uvedl, že zaregistroval již miliontého klienta. Upozornil ale, že ceny těchto koncovek rostou.
Kolumbie měla před rokem jen 28 000 registrovaných internetových adres, než přístup ke své koncové doméně otevřela. "Je to globálně srozumitelné, krátké a je za tím silná technologie," řekl generální ředitel společnosti Juan Diego Calle.
Zájem mají především světové značky a malé podniky, kterým se pro své jméno nepodařilo získat koncovku .com. Těch se ve světě zaregistrovalo zhruba 90 milionů.
Velké světové značky se podle manažera na .co registrují také. Sociální síť
Twitter si například zaregistrovala adresu t.co, internetový prodejní portál Amazon má a.co a americký internetový maloobchod Overstock si pro zahraniční klientelu vybral novou identitu jako o.co.
Tak atraktivní adresy s jedním písmenem se však neprodávají prostřednictvím běžné registrace - podniky je získaly privátním vyjednáváním.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist