Říká se, že finanční trhy mají krátkou paměť, a nejspíš to bude pravda. Trhy již zřejmě rezignovaly na tradiční scénář ekonomického cyklu, kdy po hluboké recesi následuje dlouhé období zvýšené rizikové averze investorů. Jak jinak si vysvětlit, že jsou investoři ochotni platit za emise akcií technologických firem opět stejně šílené násobky tržeb či zisků, jako tomu bylo v době "internetové bubliny"?

Příkladem toho můžou být akcie LinkedIn, které měly být původně oceněny na úrovni 32-35 dolarů za akcii. Pak bylo cenové rozpětí zvýšeno na 42-45 USD a následně stanovena cena IPO na horní hranici nového rozpětí. Každému musí být jasné, že nárůst upisovací ceny rozhodně nebyl způsoben náhlou změnou férové hodnoty společnosti, ale jen a pouze extrémně vysokou indikativní poptávkou po emisi, která ujistila emitenta, že emisi bez potíží prodá za daleko vyšší než původně plánovanou cenu.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se