Nový Focus je pro Ford důležitý model. V nižší střední třídě totiž výrobce vidí největší množství svých zákazníků. Problém je, že ji okupuje velmi úspěšný Volkswagen Golf, v Česku pak velikostně vymykající se Škoda Octavia. Ford proto musel nasadit zbraň v podobě moderních technologií. HN testovaly Focus se solidním zážehovým motorem 1.6 EcoBoost.

Takzvaný "kinetický design", který Ford v posledních letech aplikoval na většinu svých modelů, se s příchodem nové generace Focusu dostává do pozadí. Zákazníci chtějí zřejmě agresivitu, a tak hatchback (k dostání i jako kombi a sedan) přijíždí s velkým nasávacím otvorem přes celý nárazník, který odkazuje na ostrou verzi RS. Aby se neřeklo, snaží se drsný vzhled trochu mírnit spíše oblé tvary karoserie a do boků protažená zadní světla, která s přídí příliš nekorespondují. Uvidíme, jak rychle vzhled tohoto vozu bude stárnout.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se