Život Ferdinanda Porsche, legendárního konstruktéra a zakladatele automobilky nosící jeho jméno, byl předmětem již mnoha knih. Málokterá se však výrazněji zabývala jeho působením u značky Mercedes-Benz. Přitom právě práce pro ni byla ve své podstatě jeho univerzitou před odchodem na volnou nohu. Model SSK by proto mohl být považován za jeho diplomovou práci.

Vůz se vyráběl v letech 1928-1932, zkratka znamená Super Sport Kurz, tedy supersportovní a krátký. SSK totiž vznikl na základech Mercedesu-Benz S, došlo ovšem ke zkrácení šasi o podstatných 480 mm. Díky tomu byl model mnohem lehčí a agilnější při závodění. Se 7litrovým řadovým šestiválcem, jenž dosahoval výkonu až 300 koní a točivého momentu 680 Nm, šlo o nejrychlejší vůz své doby. Na rovinkách dosahoval rychlosti 190 km/h, k čemuž se konkurence nedokázala ani přiblížit. Není proto divu, že vyhrál téměř všechny soutěže, do nichž byl přihlášen. Úspěšný byl zejména ve spojení s legendárním jezdcem Rudolfem Caracciolou, který mimo jiné zvítězil i ve známém českém závodu do vrchu Zbraslav-Jíloviště.

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se