V novém americkém žebříčku kvality automobilů na základě celkové spokojenosti zákazníků zvítězila německá automobilka Volkswagen. Na druhém místě se podle průzkumu společnosti Strategic Vision umístil americký Ford, třebaže jeho vozy v červnovém průzkumu jiné firmy dopadly kvůli vyššímu výskytu problémů velmi špatně.

Volkswagenu pomohly nové modely Golf, Jetta a Tiguan. U modelu Jetta sice zákazníci hlásili více problémů, než byl průměr, v konečném výsledku to však nevadilo, protože byli s jeho nákupem celkově velmi spokojeni. Průzkum hodnotil spokojenost více než 37 000 kupců nových modelů aut za prvních 90 dní od koupě.

Na posledním místě mezi hodnocenými automobilkami skončil jihokorejský Hyundai, protože některé jeho modely nebyly americkými zákazníky dobře přijaty a ty nejnovější se do průzkumu nedostaly. Dobře si však vedl sedan Sonata, i když i s ním bylo více jednotlivých problémů než v průměru.

Strategic Vision zakládá svůj průzkum na celkové spokojenosti zákazníků. Ta je podle firmy pro hodnocení důležitější než dílčí problémy, které se dají operativně odstranit, zatímco například nezměnitelné designové detaily a nové technologie mohou mít na hodnocení mnohem větší vliv.

Firma tím naráží na červnový průzkum J.D. Power and Associates, která kvůli zvýšenému počtu hlášených problémů srazila vozy Ford z loňské páté příčky až na 23. místo, což bylo nejhorší umístění Fordu za poslední desetiletí. Ford byl v poslední době kritizován za nešikovné ovládání autorádií a uživatelsky složité nové technologie.