Dnes není už příliš známé, že legendy luxusních vozů v začátcích automobilismu, jakými byli Britové Rolls, Royce nebo Bentley, se musely sklonit před Johnem Davenportem Siddeleyem, prvním baronem z Kenilworthu, který je považován za kapitána britského automobilového průmyslu.

Automobilku Siddeley Autocar Company založil už v roce 1902. Sloučil technický základ od Peugeotu s typicky britskou karoserií. Měl úspěch, i král Jiří V. několik jeho modelů zařadil do svého vozového parku. Ještě před II. světovou válkou rozšířil Siddeley firmu o výrobu leteckých motorů. Pro své vozy, které po spojení s konglomerátem Armstrong Whitworth Development Company nesly značku Armstrong Siddeley, přitom již od roku 1912 používal slogan "Tiché jako sfinga", což jen podtrhovala soška na kapotě. Jeho letecké motory za války poháněly letouny Hawker, jimž pak složil hold názvy vozů Lancaster a Hurricane. Větší věhlas mu však přinesl model Whitley. Čtyřnebo šestimístný sedan, na zkráceném podvozku jako kupé či pick-up nebo na prodlouženém rozvoru jako obří limuzína, měl pod kapotou vždy 2,3litrový řadový šestiválec o výkonu 76 koní (dosahoval až 130 km/h).

Zbývá vám ještě 40 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se