Když jsem v roce 2002 nastoupil do funkce primátora Prahy, zdědil jsem zaplavené, v podstatě "mrtvé" metro, jemuž v průběhu tisícileté vody totálně selhala protipovodňová ochrana. Ta byla neudržovaná a vlastně nebezpečná a svým předchůdcům to velmi zazlívám. Oprava zničené podzemní dráhy trvala téměř 2 roky a stála městský rozpočet 6,96 miliardy korun.
Náklady obrovské, zvláště když si uvědomíme, že byly součástí celkových povodňových škod v Praze ve výši téměř 30 miliard a tím spíše, že dalších 34 miliard korun představoval tehdejší dluh města, který městská rada zdědila po primátoru Kaslovi a jeho předchůdcích. V rámci rozsáhlé rekonstrukce bylo nezbytné vybudovat úplně nový ochranný systém metra, který dnes patří k nejmodernějším v Evropě. Za téměř neuvěřitelnou dnes s odstupem času považuji skutečnost, že navzdory povodňovým škodám nedošlo nejenom ke zvýšení už tak astronomického dluhu města, ale především, že nedošlo ke zpomalení výstavby pro Prahu klíčových investic.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.