Velké a středně velké české firmy vynaložily letos na dobročinné účely méně peněz než loni. Může za to nejistá finanční situace i změna strategie společenské odpovědnosti. Vyplývá to ze včera zveřejněných výsledků jedné z kategorií osmého ročníku soutěže TOP Odpovědná firma, která představila osmnáct největších českých firemních filantropů. Ti letos ukrojí ze svého rozpočtu na dobročinnost celkem 668 milionů korun, o 150 milionů méně než v roce 2010.

Vůbec největším dárcem se letos stejně jako loni stal ČEZ, který přispěl stejnou částkou 375 milionů korun. Ta odpovídá zhruba 0,75 procenta loňského zisku energetického gigantu.

Své příspěvky na dobročinnost letos zvýšily banky ČSOB a Česká spořitelna a také telefonní operátoři Vodafone a Telefónica. Zbytek firem buď vyčlenil méně než loni, nebo se do soutěže přihlásily teprve letos.

 

Dobročinnost českých firem

Darci

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist