Firma Haguess, která vytvořila systém projektu Opencard, dostává od hlavního města zaplaceno za dvě různé licence. Dosud se přitom hovořilo pouze o poplatku za každého nového uživatele. Praha však zaplatila už víc než 40 milionů za aplikaci DOS (Dopravní odbavovací systém), která umožňuje lidem využívat Opencard jako tramvajenku. "Poplatek je padesát korun za novou kartu," potvrdil Pavel Procházka ze společnosti ROPID, která v Praze organizuje hromadnou dopravu. Peníze za "tramvajenkovou" licenci platí dopravní podnik a nepočítají se tak do téměř miliardy, kterou už Praha za projekt Opencard zaplatila. Zástupci města se v současnosti pokouší dohodnout s Haguessem na novém nastavení vzájemných vztahů.
Kam se poděla ropa za 400 milionů dolarů? Polský Orlen řeší obří skandál
Polskem otřásá skandál, v němž je úplně všechno. Okradený velký petrochemický koncern Orlen, mezinárodní obchodníci s ropou nebo Arab s polským...
3. 5. 2024 ▪ 5 min. čtení