V letitých americko-českých pivních sporech přišel Anheuser-Busch s překvapivou strategií. Americká pivovarnická skupina koupila společnost Budějovický měšťanský pivovar. Dostala se tak k části jejích registrovaných ochranných známek s názvem Budweiser Bier. Američané si tím zároveň otevírají cestu k případné privatizaci čtvrtého největšího producenta piva v Česku - národního podniku Budějovický Budvar.

Podle ředitele Budvaru Jiřího Bočka je z celé transakce patrné, že Anheuser-Busch nebude v Česku vařit pivo, ale jde mu především o kontrolu duševního vlastnictví. "A také si chce vytvořit předpoklad pro zapojení do případné privatizace Budějovického Budvaru po jeho transformaci na akciovou společnost s cílem získat pro sebe celosvětovou exkluzivitu pro značku Budweiser," říká Boček.

Zbývá vám ještě 70 % článku
Předplatné za 40 Kč na 4 týdny
  • První měsíc za 40 Kč, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se