Penam je druhou největší pekárenskou společností v České republice. Její generální ředitel Jaroslav Kurčík říká, že si firma díky své velikosti dokáže s řetězci vybojovat lepší podmínky.

HN: Některé potravinářské firmy odmítly spolupracovat s řetězci. Je jednání řetězců skutečně tak tvrdé?

Doba a chování řetězců musely dospět k tomu, co dnes nastává na straně Danone a Pepsi. Pokud řetězce při každoročním vyjednávání získají vždy procento dvě pro sebe, pak je to pro dodavatele dlouhodobě neúnosné. Dodavatelé jsou obchodními podmínkami a tlakem na cenu nuceni ke snižování kvality produktů, klesne podíl masa, používají se náhražky. Je to zákonitý vývoj, protože pro řetězce je rozhodující cena. Většina z nich se nebaví o poměru ceny a kvality. Pokud nepřistoupíte na jejich cenu, přestanou s vámi obchodovat.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se