Už téměř 150 let je v londýnské Oxfordské ulici obchod John Lewis. A přízeň jeho zákazníků zůstává stabilní. Obchodní dům si totiž zakládá na kvalitě a na dobrém poměru mezi ní a cenou. Jeho jméno tak zůstává nedotknuto, i když jiní britští prodejci zažívají pád.

Úspěch firmy založený na trvalém poutu se střední třídou je pochopitelný, firma ale roste také - trochu nečekaně - v roli politického talismanu. Britští politici berou firmu John Lewis, vlastněnou jejími zaměstnanci a řízenou demokraticky, jako příklad ekonomické a organizační reformy.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se