Když začala evropská dluhová krize loni v létě nabírat na obrátkách, Philippe Varin seděl ve své pařížské kanceláři a studoval zneklidňující zprávy ze svého oboru. Uhlazený a rozhodný devětapadesátiletý šéf skupiny PSA Peugeot Citroën, jež je po Volkswagenu druhým největším výrobcem automobilů v Evropě, sledoval pokles prodeje některých modelů. Zvlášť malého modelu Peugeot 207.

Poptávka po tomto voze prudce vzrostla v letech 2009 a 2010 poté, co Francie a další evropské země zavedly s cílem podpořit sektor zdevastovaný bankovní krizí takzvané šrotovné. Šrotovné postrčilo řidiče k tomu, aby vyměnili starší modely za malé a levnější vozy. To potěšilo i ostatní výrobce malých vozidel, jako je Volkswagen Polo, Ford Siesta nebo Fiat 500.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se