Kanadsko-americký pivovarnický koncern Molson Coors vstoupí na trh střední a východní Evropy. Zajistí mu to včera ohlášená akvizice skupiny sedmi pivovarů v tomto regionu - StarBev v čele s českými Pivovary Staropramen. Dvojka tuzemského trhu mění majitele po více než dvou letech, kdy Staropramen koupila investiční skupina CVC Capital Partners od koncernu Anheuser Busch - InBev.

Teď Molson Coors přeplatil dalšího zájemce o Staropramen - japonský pivovar Asahi. CVC získala za celou skupinu StarBev, kam kromě vlajkové lodi Staropramene patří ještě 19 menších značek ze zemí, jako jsou Chorvatsko, Srbsko, Rumunsko nebo Černá Hora, celkem 3,54 miliardy dolarů, v přepočtu zhruba 65,8 miliardy korun. Na konci roku 2009 CVC koupila skupinu za 2,2 miliardy dolarů.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se