Evropský automobilový průmysl zaměstnávající přímo kolem 2,5 milionu lidí trápí nejen asijská konkurence, ale také nadbytečné kapacity. Ivan Hodač, generální sekretář Evropského sdružení automobilových výrobců ACEA a jeden z nejvlivnějších Čechů v Bruselu, je odhaduje na 20 až 30 procent. "Tento problém se zatím netýká Volkswagenu a německých výrobců luxusních vozů," podotýká Hodač. Nadbytečné kapacity po krizi v letech 2008-2009 očesaly automobilky v USA, a to zhruba o pětinu. A díky tomu nyní vydělávají. Nejenom "velká trojka" v Detroitu, ale i zahraniční výrobci mimo něj.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se