Janáčkova Sinfonietta, Dvořákova předehra Můj domov a Čajkovského Houslový koncert s nepřehlédnutelným modře lakovaným nástrojem Pavla Šporcla jako sólisty uzavřely v neděli program 67. ročníku festivalu Pražské jaro.

Hudební veřejnost s účastí sleduje dlouhodobější indispozici šéfa Pražských symfoniků Jiřího Kouta, proto se dirigentské taktovky ujal v Obecním domě Zděněk Mácal. Koncert řídil se svým charakteristicky květnatým projevem a významné příležitosti dodal ve vyprodaném sále na lesku. Je zajímavé, že Janáčka cítí a také vede o něco méně kontrastně a Dvořáka naopak o něco slavnostněji a velkolepěji. Orchestr byl každopádně v dobré formě, hrál pozorně a ochotně a pro Janáčka měl dobré vlastní i hostující žestě, na nichž chtě nechtě dojem ze Sinfonietty stojí především. Pavel Šporcl hrál suverénně. Slavná romantická skladba zpočátku působila o něco těžkopádněji, než by se zdálo být ideální, ale ve finále dostala strhující tempo.

Zbývá vám ještě 50 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se