T rojice německých automobilek BMW, Audi a Daimler jako by současný útlum v evropské ekonomice a zpomalování růstového tempa v Asii nepociťovala. Během letošního prvního pololetí jí výrazně stoupl čistý zisk. Ale průběh druhého čtvrtletí naznačil, že dobré časy mohou skončit. Hlavně v západní Evropě, kde se letos počítá až s pětiprocentním poklesem automobilového trhu

Během letošního prvního pololetí nejvíce zvedla odbyt automobilka Audi, dceřiná firma Volkswagenu. Nyní na ni připadá skoro polovina provozního zisku celého koncernu. Ingolstadská automobilka v lednu až červnu prodala přes 733 tisíc vozů značky Audi, což představuje meziroční růst o 12,3 procenta. V výkonný šéf Rupert Stadler věří, že letos tak splní odbytový cíl 1,4 milionu aut. Bylo by to zhruba o sto tisíc více než loni.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se