Přechod automobilky Ford na pásovou výrobu a s tím spojené drastické snížení cen nových vozů nemělo vliv pouze na firemní kasu, ale rovněž na konkurenci. Zejména Chrysler, operující v horním segmentu trhu, trápilo, že nemůže americkým farmářům nabídnout levný dopravní prostředek. Proto v roce 1928 automobilka založila pobočku Plymouth, která měla Fordu a Chevroletu konkurovat.
Hned po prvním půlroce se značka zařadila na 15. místo v žebříčku nejprodávanějších automobilů, v roce 1931 již Plymouth zastával pozici č. 3, kterou neopustil po následujících 23 let. Za hospodářské krize byl dokonce jedinou americkou automobilkou, která oproti předchozím obdobím profitovala. Zlom nastal v roce 1957, kdy šéfdesignér značky Virgil Exner představil nový stylizovaný vzhled vozů zvaný Forward Look. Ten byl ale doprovázen špatnými materiály a nedostatečnou ochranou proti korozi. Začal tak pokles giganta, kterému nepomohl ani koncept XNR.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.