V době československého filmového monopolu patřila tuzemská animovaná tvorba k ekonomickým i uměleckým jistotám. Filmy Jiřího Trnky se prodávaly od Německa po Japonsko, snímky s logem studia Bratři v triku vítězily na zahraničích festivalech a z Jana Švankmajera se stal celosvětový surrealistický unikát.

Konec monopolu po roce 1989, který představoval pro tvůrce hlavně nedocenitelné institucionální zázemí a odbytiště pro zakázkovou tvorbu v Československé televizi, nastartoval i pozvolný ústup tuzemské animace z dřívější prominentní pozice a celosvětově dobré pověsti.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se