V době československého filmového monopolu patřila tuzemská animovaná tvorba k ekonomickým i uměleckým jistotám. Filmy Jiřího Trnky se prodávaly od Německa po Japonsko, snímky s logem studia Bratři v triku vítězily na zahraničích festivalech a z Jana Švankmajera se stal celosvětový surrealistický unikát.
Konec monopolu po roce 1989, který představoval pro tvůrce hlavně nedocenitelné institucionální zázemí a odbytiště pro zakázkovou tvorbu v Československé televizi, nastartoval i pozvolný ústup tuzemské animace z dřívější prominentní pozice a celosvětově dobré pověsti.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.