Základní myšlenka ustanovení normy ISO 9000 byla prostá. Vše, co je potřeba k dosažení "kvality", tvoří jeden systém. Máme-li jako zákazníci nebo jako management tomuto systému důvěřovat, je třeba jej v pravidelných intervalech prověřovat. Určitě to musíme dělat sami, ale raději si přizveme externí, nezávislé posuzovatele.

Certifikace systému kvality byla v té době prestižní záležitostí, počty certifikovaných podniků byly nízké. Odrazující byl i objem "papírů", které bylo zdánlivě potřeba vygenerovat "kvůli auditu". Podniky v oblasti služeb oprávněně poukazovaly na skutečnost, že norma vychází až příliš z prostředí výroby.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se