Při obchodování s Francouzi se běžně setkáte se stereotypy, které se vážou k postkomunistickým zemím. Důležité je vytrvat a tvrdost francouzského partnera oplácet stejnou měrou.

"Prosadit se na francouzském trhu je velmi těžké. V porovnání s Německem jsou to podobně velké ekonomiky, ale přitom do Francie prodáme mnohem méně výrobků," říká Jiří Stachovský, sales manager ve firmě Lanex, která do Francie dodává různé druhy lan. Vysvětluje si to tím, že francouzští zákazníci jsou konzervativní a upřednostňují lokální výrobce. "Druhá věc je nedůvěra v produkty, které pocházejí ze střední a východní Evropy. Francouzi se od toho dodnes neoprostili, stále Česko a české výrobky vnímají jako něco druhořadého," míní Stachovský.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se