Cena akcií Applu v posledních týdnech klesá, a analytici to dávají do souvislosti hlavně s klesajícími maržemi produktů firmy. A co má být, pokud marže o něco poklesnou? Nemohou i přesto celkové zisky dále růst?
Steve Jobs od samých počátků firmy prosazoval její zaměření na neopakovatelný uživatelský zážitek. Vytvořil úzce propojený a chytlavý ekosystém, v němž si výrobce a spotřebitel poskytují neustále zpětnou vazbu. U Applu platí, že spotřebitelé nekupují to, "co" děláte, ale to, "proč" to děláte. Komunikace Applu se výrazně odlišuje od konkurence. Lidé se začali ztotožňovat s výrobky uživatelsky přátelskými se skvělým designem. Kupují je proto, že podporují účel existence Applu jako organizace. Tato vazba se nezměnila ani po Jobsově smrti. Z těchto důvodů bude pro ostatní firmy těžké ukrojit si z podílu amerického podniku. Zákazníci, které značka Apple oslovuje, věří ve stejné hodnoty, v jaké věří firma. Budou kupovat její produkty dále a jsou ochotni připlatit si za značku a lepší uživatelský zážitek. Tato kultura se může časem změnit, ale rozhodně k tomu nedojde přes noc.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.