Dopravci se musí od ledna připravit na změny daní, ale také počítat s vyšší konkurencí a sníženou poptávkou, což souvisí s recesí v průmyslu. Zvlášť markantní to může být v automobilovém průmyslu, kde v letech 2008 až 2010 pomáhalo šrotovné. "Bylo sice zavedeno jen v okolních zemích, ale Česká republika na něm výrazně profitovala. Teď takový stimul asi nepřijde, což je nepříjemné i pro související odvětví včetně dopravy. Ekonomika České republiky je na automobilovém průmyslu přitom závislá. Padesát procent exportu dělá 11 nebo 12 firem, většina z nich z automobilového nebo strojírenského průmyslu," říká v rozhovoru pro Hospodářské noviny prezident Svazu průmyslu a dopravy Jaroslav Hanák.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se