Synonymem franšízového byznysu byly v tuzemsku dlouhou dobu pouze restaurace americké fastfoodové značky McDonald´s. Dvacet jedna let po otevření její první pobočky ale v Česku působí už nejméně 170 franšízových konceptů a jejich počet meziročně roste v průměru o 12 procent. Jen loni na českém trhu přibylo podle prvních odhadů téměř dvacet značek z různých oborů.

Své pobočky v Česku přitom formou franšízingu (tj. podnikání třetího subjektu pod zajetou značkou) už dávno neotvírají jen známé zahraniční značky typu KFC, Starbucks Coffee či Yves Rocher.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se