Synonymem franšízového byznysu byly v tuzemsku dlouhou dobu pouze restaurace americké fastfoodové značky McDonald´s. Dvacet jedna let po otevření její první pobočky ale v Česku působí už nejméně 170 franšízových konceptů a jejich počet meziročně roste v průměru o 12 procent. Jen loni na českém trhu přibylo podle prvních odhadů téměř dvacet značek z různých oborů.
Své pobočky v Česku přitom formou franšízingu (tj. podnikání třetího subjektu pod zajetou značkou) už dávno neotvírají jen známé zahraniční značky typu KFC, Starbucks Coffee či Yves Rocher.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.