Někdy obchod nabitý zbožím nestačí. Někteří zákazníci mají přesnou představu o tom, jak by hodinky, auto, dovolená či šperk měly vypadat. Nechat si vyrobit unikátní věc na zakázku ale může trvat celé měsíce. Zájem o takové nadstandardní služby přitom odolává i ekonomické krizi.

Například butik značky Audemars Piguet je jedním z míst, kde si milovníci hodinek přijdou na své. V nabídce tu jsou hodinky s funkcí zvanou "rovnice času", která umožňuje sledovat, v kolik hodin nastává v určité zeměpisné šířce pravé solární poledne. "Jednoho z našich zákazníků taková hodinářská komplikace zaujala a požadoval několik modifikací. Tou největší byl požadavek sestrojení 'rovnice času' pro místo, které si sám určil, tedy malou vesnici na území České republiky. Dalším požadavkem bylo, aby byl 22karátový rotor hodinek sestrojen ve tvaru písmen jeho iniciál," popisuje neobvyklou zakázku Kateřina Blažková, manažerka společnosti John Grove & Partners, která provozuje butik značky v pražské Pařížské ulici. Celý proces modifikace hodinek trval zhruba sedm měsíců a zákazník za "své" hodinky zaplatil dva miliony korun. Podle Blažkové se v Praze provádějí obdobné úpravy na přání jednou do roka.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se