Poprvé od oficiálního startu digitálního vysílání v roce 2005 dostávají reálnou šanci uplatnit se na televizním trhu i menší hráči. Jen v posledním roce přibylo sedm kanálů, mezi nimi TV Šlágr a TV Pohoda, které nepatří ke dvěma dominantním komerčním skupinám Nova a Prima.

K rozvolnění trhu přispěl ostravský hudebník Radim Pařízek, když jím ovládaná firma Digital Broadcasting loni v létě koupila od telekomunikační společnosti Telefónica frekvence pro šíření digitálního televizního signálu. Bubeník někdejší hardrockové kapely Citron, který zároveň vlastní nejposlouchanější moravské rádio Čas a spoluzakládal rozhlasovou síť Hey, snížil ceny za celoplošné pozemní šíření programů. Menší společnosti tím dostaly poprvé po letech reálnou šanci vstoupit na "plnohodnotný" trh. "Firmy, které dosud poskytovaly signál pro satelitní vysílání, navíc loni své služby zpoplatnily. Některé televize proto začaly zvažovat svůj přechod na pozemní digitální vysílání," připomíná mediální analytik a šéfredaktor serveru Digizone Jan Potůček.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se