Dnes už se přesně neví, kdy začal Ignác Schustala s výrobou kočárů a bryček. Pravděpodobně se do toho pustil počátkem roku 1850, když se vrátil ze zkušené ve Vídni. Určitě mistr sedlář - kolář ani jeho dva pomocníci tehdy netušili, že z jejich nadšení vyroste posléze jedna z nejstarších automobilek v Evropě.
Sláva i úspěchy kopřivnické Tatry by se ovšem nedostavily bez dalších výrazných osobností: fenomenálního konstruktéra Hanse Ledwinky, jeho syna Ericha, inženýra Ericha Übelackera nebo designéra a karosáře Josefa Sodomky. Díky nim a také spoustě dalších techniků, konstruktérů a dělníků vyjížděly z brány fabriky svého času špičkové náklaďáky a osobní vozy. Třeba v roce 1934 - Tatra 77, první sériově vyráběný aerodynamický automobil na světě se vzduchem chlazeným osmiválcem. Mimochodem vylepšená verze 77a byla zařazena do stovky "nej" automobilů minulého století. Cenné byly i Tatraplany a Tatry 8, vládní Tatra 603 nebo nákladní Tatry 111.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.