Co se týká tradice navrhování obuvi, čeští designéři mají na co navazovat. Československo dalo světu jméno Baťa a tento pojem se brzy stal symbolem pro solidní a dostupnou obuv na celé zeměkouli.
Zuzana Ševčíková si prošla základní průpravou tvarování obuvi již na střední uměleckoprůmyslové škole v Uherském Hradišti a své znalosti uplatnila i nyní během studií na pražské UMPRUM. Inspirací pro její klauzurní práci byla tradiční peruánská technika tkaní. Autorka si musela osvojit proces výroby tkaniny - od barvení vláken přes napínání nití až k samotnému tkaní. Její studie obuvi zahrnuje experiment s textilní vazbou, barvou vlákna a kombinací materiálů. Tvar bot vychází ze směru nití, které objímají nohu. Barevnost v kombinaci s plátěnou vazbou tkaných částí obuvi je výsledkem rozpuštění původního vzoru tkaniny.
Foto: Emanuel Mizia
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist