Co se týká tradice navrhování obuvi, čeští designéři mají na co navazovat. Československo dalo světu jméno Baťa a tento pojem se brzy stal symbolem pro solidní a dostupnou obuv na celé zeměkouli.
Zuzana Ševčíková si prošla základní průpravou tvarování obuvi již na střední uměleckoprůmyslové škole v Uherském Hradišti a své znalosti uplatnila i nyní během studií na pražské UMPRUM. Inspirací pro její klauzurní práci byla tradiční peruánská technika tkaní. Autorka si musela osvojit proces výroby tkaniny - od barvení vláken přes napínání nití až k samotnému tkaní. Její studie obuvi zahrnuje experiment s textilní vazbou, barvou vlákna a kombinací materiálů. Tvar bot vychází ze směru nití, které objímají nohu. Barevnost v kombinaci s plátěnou vazbou tkaných částí obuvi je výsledkem rozpuštění původního vzoru tkaniny.

Foto: Emanuel Mizia

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist