Provozovatelé největších e-shopů v zemi jako Alza.cz a Internet Mall si nechávají budovat velká, moderní distribuční centra. Druhá jmenovaná společnost, která provozuje internetový obchod Mall.cz, si výstavbu nových skladů zadala i v zahraničí. Staré sklady mění za moderní areály i menší hráči ze specializovaných obchodů jako Parfums.cz.

Rostoucí obliba nákupu přes internet má dopad na kamenné prodejny, které si již nepotřebují pronajímat tak velké prostory jako v minulosti. Měnící se zvyky v nakupování nejvíce pociťují prodejci sortimentu, který si zákazníci tolik nepotřebují vyzkoušet, případně "osahat". Jedná se o multimédia, knihy, sportovní potřeby a elektroniku. "U těchto sektorů došlo z hlediska kamenných obchodů k největšímu snižování velikosti nákupních ploch a změnám v konceptu či změnám v nabídce tak, aby přilákaly více zákazníků," říká Ondřej Novotný z poradenské společnosti Jones Lang LaSalle.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se