Jestliže existuje něco jako národní povaha, pak je neopominutelnou součástí té české snadné zaujímání negativních postojů. Může nám to imponovat jako skepticismus, ale častěji je nám brblání a remcání, místy spojené se škarohlídstvím, spíše na škodu. Titulky u zpráv z nedávno zveřejněného Eurobarometru, výzkumu veřejného mínění ve všech státech Evropské unie, hlásaly na českém internetu hrdě, že jsme největší euroskeptici hned po zemích nejvíce postižených krizí, jako je Řecko, Kypr, Portugalsko a Slovinsko. Podobně si vedeme i v pohledu na budoucnost - na otázku, zda si ekonomika povede v příštím roce lépe, či hůře, nás s 42 procenty pesimistických odpovědí překonává pouze zmíněný čtyřlístek.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.