Klíčovou dopravní tepnu Praha-Pardubice, po níž jezdí rychlíky z Brna i Ostravy, čeká tříletá rekonstrukce. Železničáři nechají na jedné z nejvytíženějších tratí opravit poslední ještě nezmodernizovaný úsek mezi Běchovicemi a Úvaly. Přestavba devíti kilometrů začne na podzim a bude stát bezmála dvě miliardy, z nichž většinu zaplatí Evropská unie.Opravu kolejí přes Klánovický les plánuje Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) přibližně dvanáct let, ale dosud jí bránila různá odvolání. Až teď se podařilo najít shodu. Jde o to, že Klánovický les je vyhlášenou přírodní rezervací: odborníci si jej cení například kvůli speciálním druhům bříz či výskytu mokřadů a tůněk. Aby jej stavbaři neponičili, budou muset materiál na místo vozit jen po kolejích, kamiony, které normálně používají, se tam nedostanou.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se