Výsledky dosažené díky Exportní strategii v oblasti podpory exportu a zpětná vazba od podnikatelů dokazují, že tyto změny a priority v proexportní politice státu odpovídají potřebám českých podniků. Budoucnost firem, ale i řady odvětví je závislá na exportu. Proto je dobře, že se CzechTrade vrátil k účelu, pro který byl založen - sloužit především českým firmám jako organizace na podporu obchodu. CzechTrade od začátku roku snížil ceny za své služby. Místo hodinové sazby nyní nabízí služby ve formě balíčků. Tím se podařilo dostat na zahraniční trhy více menších firem. Naše činnost vychází především z potřeb firem. Pomocí dotazníků si zjišťujeme jejich zpětnou vazbu. V prvním pololetí byly služby zahraničních zastoupení hodnoceny průměrnou známkou 1,2. Klienti především oceňují úsporu času a nákladů, profesionalitu, využitelnost získaných kontaktů a znalost místního prostředí, které jim pomáhají vyvarovat se základních chyb v daném teritoriu. Oceňují i možnost společné prezentace na zahraničních akcích pod záštitou státu, kterou považují za efektivní. Uvědomují si úsporu nákladů a další výhody společného stánku. Věříme, že plánovaným rozšířením zahraniční sítě Ministerstva průmyslu a obchodu ČR pomůžeme exportérům v úspěchu nejen ve stávajících, ale zejména v nových teritoriích.

Zdeněk Vališ
pověřený řízením agentury CzechTrade