Původně francouzský potravinářský koncern Danone prodal mlékárnu v Benešově americké společnosti Schreiber Foods. Nový majitel bude ve středočeské mlékárně nadále vyrábět sortiment Danone. V závodě zůstane zachován současný počet zaměstnanců i spolupráce s českými farmáři. Sdělila to včera společnost Danone. Součástí transakce je prodej závodů Danone v Bulharsku a Portugalsku. Hodnotu firma neuvedla.
"Toto řešení má primární význam v době, kdy některé lokální trhy v Evropě čelí dlouhodobému ekonomickému poklesu způsobenému snižováním kupní síly a spotřebitelské poptávky," uvedlo Danone. Prodej mlékáren je podle firmy v souladu se strategií zajistit růst a využívat efektivněji výrobní závody. Schreiber Foods je blízkým obchodním partnerem Danone a výrobcem čerstvých mléčných výrobků v USA.
"Cílem akvizice je to, abychom zachovali zaměstnanost a aby se podařilo oběma společnostem naplnit továrnu, zvýšit výrobu mléčných výrobků a uvést je na trh tady v České republice," řekla místopředsedkyně představenstva a mluvčí firmy Lenka Jochman Slunská.
Firma Danone vstoupila na český trh v roce 1990. Navázala tehdy spolupráci s benešovskou mlékárnou, kde začala od roku 1992 vyrábět čerstvé mléčné výrobky. Benešovská mlékárna má v současnosti okolo 170 zaměstnanců. Vyrábějí se zde jogurty a tvarohy Activia, Danone plný ovoce či Kostíci.
Původem francouzská potravinářská skupina Danone je předním světovým výrobcem čerstvých mléčných výrobků a minerálních vod. Od roku 2007, kdy firma odkoupila společnost Numico, je také výrobcem dětské výživy a speciální výživy pro zdravotnické účely. Na českém trhu prodává například nejprodávanější značku čerstvých mléčných výrobků Activia, jogurty Dobrá Máma či jogurtové nápoje Actimel.
Čistý zisk Danone se v prvním pololetí letošního roku zvýšil meziročně o deset procent na 972 milionů eur (přes 25 miliard korun). Růst tržeb klíčové divize mléčných produktů, která se na celkových příjmech společnosti podílí téměř 60 procenty, zrychlil ve druhém čtvrtletí na 2,6 procenta z 0,7 procenta v předchozích třech měsících.
České pobočce Danone klesl loni čistý zisk o 15 procent na 119,3 milionu korun. Ještě výraznější byl propad tržeb, které se meziročně propadly o pětinu na 2,62 miliardy korun.
-15 %
O tolik klesl loni čistý zisk české pobočky na 119,3 milionu korun.
-20 %
Ještě výrazněji se propadly tržby, které meziročně klesly na 2,62 miliardy korun.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist