Nakyslé řecké jogurty představují ve Spojených státech mnohamiliardový byznys. Tomuto trhu nyní vládne společnost Chobani, kterou vlastní americko-turecký podnikatel Hamdi Ulukaya. Nejen z jeho koláče se ale snaží pořádnou část ukrojit francouzská společnost Danone, která v uplynulých letech boom řeckých jogurtů v USA spíše zaspala.

"Je to jako závod pro dva koně," komentoval souboj o trh s řeckými jogurty mezi Danone a Chobani Joe Pawlak z firmy Technomic. "Chobani je lídr, ale Danone má marketingovou sílu," dodal. Chobani má nyní téměř 40procentní podíl na trhu, zatímco Danone zhruba 30procentní. Řecké jogurty jsou zdravější a obsahují méně cukru a více proteinů než ostatní druhy tohoto mléčného výrobku. Chobani má ale před Danone náskok. Tato firma začala své produkty prodávat již v roce 2007 a od té doby její prodej vzrostl o více než 400 procent. Téměř stejně rychle stouplo i jmění Ulukayi, který se letos poprvé dostal na žebříček miliardářů časopisu Forbes, a to s majetkem v hodnotě 1,1 miliardy dolarů.

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se