Na parfém pro partnerku od firem Burberry či Dior si můžete zkusit vydělat investicí do jejich akcií. Luxus totiž táhne i v těžších dobách. Výnosy akcií firem, které vyrábějí špičkové zboží, jsou proto často nadprůměrné. Kdo nechce spekulovat, měl by v nich ale mít jen malou část portfolia.
"Bohatí lidé, kteří často kupují luxusní výrobky, nemuseli během finanční krize a utlumeného růstu ekonomiky příliš omezovat výdaje. Řada těchto společností má navíc díky mezinárodní značce globální charakter. Většinu příjmů tak mají v rozvíjejících se zemích, jejichž střední třída stále roste," vysvětluje Aleš Vocílka, analytik firmy Moneco, která vydává časopis Fondshop.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.