V roce 1987, kdy se normy ISO 9000 poprvé objevily, byly svým způsobem přelomové a posunovaly management kvality výrazně kupředu. Definovaly zásady managementu kvality, sjednotily terminologii a umožnily nastavit dodavatelsko-odběratelské řetězce na určitou úroveň kvality a tuto úroveň kontrolovat.

Řadu menších dodavatelských firem dokonce donutily, aby se poprvé seznámily se zásadami zabezpečování kvality, protože jejich velcí odběratelé začali certifikaci dle ISO 9001 vyžadovat - a vyžadují ji dodnes, i když už samozřejmě v intencích poslední schválené verze z roku 2008.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se