V řadě společností s několika stovkami až tisíci uživatelů souvisí běžně až 50 % žádostí na helpdesk se správou přístupových oprávnění. Každý nový zaměstnanec si musí doslova vyběhat svou možnost začít pracovat - získat přístupy k e-mailu, úložištím dokumentů a do několika business aplikací trvá několik dnů. Totéž se opakuje při změně pracovního zařazení. To firmu ročně jistě nestojí málo.

Je tu však i druhý úhel pohledu: bezpečnost firemních dat. Špatně zvládnutá správa přístupových oprávnění - či identit - je ohniskem vzniku řady problémů a rizik. Zaměstnanci získávají oprávnění podle nahodilých požadavků, bez jasných pravidel, při změně pozice na ně jen nabalují nová. Ve výsledku nikdo neví, kdo se může dostat k jakým datům. To firmě po čase snadno přeroste přes hlavu.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se