Patnáctiletí žáci a studenti se zlepšili, radujme se? Ne, ne a ještě jednou ne. Podobně jako jedno zhoršení v matematických, jazykových a přírodovědných dovednostech nemůže vést k popravě ministra školství, jedno zlepšení po letech propadů by nás nemělo ukolébat. Zvláště když ono zlepšení je v průměru o jedno procento.

Ano, pokud byli patnáctiletí před třemi lety ve všem těsně pod průměrem OECD a letos jsou lehounce nad, něco se asi stalo. Jiný výběr škol? Nepravděpodobné, vzorek je ohromný. Zlepšení výuky? Takřka vyloučeno: ve výuce se nic globálně nezměnilo. Přístup, tedy že díky kantorům se žáci na testy soustředí? Možná, a možná i díky plošnému testování je vztah k testům jiný.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se