Ze stránky na sdílení obrázků vyrostla během deseti let společnost s hodnotou přes 150 miliard dolarů, kolem které vzniklo jen v Evropě napřímo třicet tisíc a nepřímo čtvrt milionu pracovních míst. Když Mark Zuckerberg 4. února 2004 Facebook spouštěl, neexistoval kolem něj zdaleka celý ekosystém navázaných společností vyvíjejících například aplikace. Ale ani funkční plán, jak bude sám vydělávat peníze.

Dnes je zřejmé, že jeho hlavní výhodou proti konkurenci je, že pro svých jeden a čtvrt miliardy uživatelů se stal víc než webovou stránkou. Vyrostl do prostředku komunikace, jako je e-mail nebo chat. Zakladatel a šéf Zuckerberg také pro Bloomberg formuloval vizi na další desetiletí jako "pomoci propojit zbytek světa".

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se