Vleklá ekonomická krize změnila chování českých podnikatelů. Kvůli nejistotě sahají stále více po agenturních pracovnících. Loni skrze agentury pracovalo 90 tisíc lidí, to je o 12,5 procenta více než o rok dřív. V porovnání s Evropou ale jejich podíl na celkové zaměstnanosti zůstává nízký.

"Nárůst zájmu o pracovníky pozorujeme od začátku krize. K akceleraci došlo zejména v posledních dvou letech," říká generální ředitel společnosti Grafton Luboš Rejchrt. "Zatímco v letech 2000 až 2007 měly firmy zajištěnou výrobu i na dva roky dopředu, tak na prahu krize musely naráz začít plánovat na kvartály nebo i kratší období, a kvůli nejistotě tak mají zájem o flexibilnější pracovníky," doplňuje.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se