Lídr ve výrobě sýrů v Česku, Bongrain ČR, si jako jedna z mála firem na situaci v oboru nestěžuje. A to přesto, že byznys značek jako Sedlčanský hermelín, Lučina, Apetito nebo Pribináček závisí na výkupních cenách mléka, které loni mezi lednem a prosincem průměrně vzrostly o korunu padesát na 9,40 koruny. Při obecně klesající spotřebě Čechů tak tlačí na marže všech mlékárenských výrobců.
"Výdaje na nákup mléka tvoří v našem podnikání zhruba 80 procent celkových nákladů. Jelikož ale naše výrobky jsou relativně dražší, s vyšší přidanou hodnotou, tolik nás to nepostihuje a věřím, že ani do budoucna nijak nepostihne," říká v rozhovoru pro HN jednatel společnosti Bongrain ČR Oldřich Obermaier.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.