Lídr ve výrobě sýrů v Česku, Bongrain ČR, si jako jedna z mála firem na situaci v oboru nestěžuje. A to přesto, že byznys značek jako Sedlčanský hermelín, Lučina, Apetito nebo Pribináček závisí na výkupních cenách mléka, které loni mezi lednem a prosincem průměrně vzrostly o korunu padesát na 9,40 koruny. Při obecně klesající spotřebě Čechů tak tlačí na marže všech mlékárenských výrobců.

"Výdaje na nákup mléka tvoří v našem podnikání zhruba 80 procent celkových nákladů. Jelikož ale naše výrobky jsou relativně dražší, s vyšší přidanou hodnotou, tolik nás to nepostihuje a věřím, že ani do budoucna nijak nepostihne," říká v rozhovoru pro HN jednatel společnosti Bongrain ČR Oldřich Obermaier.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se