Diskuse na toto téma není ani u nás vůbec nová a je to skoro vždy diskuse zatížená různě chápaným významem slov. Zpravidla se střetávají dva rozměry: dimenze struktury a dimenze kvality. Uvedu příklad. Je ve jménu prosperity průmyslu a celé země žádoucí podporovat učňovské školství? Otázkou je, co si pod tou podporou představujeme. Máme produkovat více (zpravidla špatně) vyučených pro průmysl tak, že některým lidem zavřeme cestu na vysokou školu nebo dokonce i k maturitě? Nebo nám počty vyučených stačí a jde nám o to, podpořit jejich kvalitu? Já se kloním spíše tomu druhému.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se