V současnosti je ve vybraných servisních centrech již jen zhruba polovina z celkového počtu některých typů pozic obsazena absolventy vysokých škol. Druhou polovinu začínají nově tvořit osoby s ukončeným středoškolským vzděláním. Jedná se typicky o pozice v účetnictví a financích s rutinnějšími úkoly.

K tomuto výsledku dospěli účastníci kulatého stolu o rozvoji talentů v sektoru sdílených služeb, který v Praze uspořádalo sdružení ABSL (Association of Business Service Leaders), platforma podporující dialog a spolupráci v oblasti sdílených služeb.

"Servisní centra se více než dříve otevírají absolventům středních škol, a poskytují jim tak vítaný start kariéry v prostředí mezinárodních firem," uvedl Ota Kulhánek, předseda výboru ABSL.

Česko patří mezi nejpopulárnější destinace v oblasti outsourcingu. Atraktivní je v současnosti především pro investory z odvětví výroby, logistiky, marketingové analýzy, finančnictví či farmacie. Vedle finančních služeb je pro ně často zásadním požadavkem datová analýza a péče o zákazníky, které ve zvýšené míře po servisních centrech požadují. Účastníci kulatého stolu se proto shodli, že české školství je potřeba zaměřit právě na rozvoj těchto dovedností.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist