Nejen u nás, ale různě po světě je postátněná železniční doprava velkým lákadlem pro soukromý kapitál. Je to dáno jednak její očividnou neefektivností a zastaralostí vozidlového parku, jednak tím, že si podnikatel, a mnohdy i občan, dokáže snadno představit, jaké služby tam scházejí a na co všechno by bylo možné zákazníky nalákat. Málokde by bylo zlepšení na první pohled tak snadné, pokud máte potřebné peníze a dokážete si zajistit jejich návratnost, třebas prostřednictvím závazku veřejné služby, jako právě na železnici. Jak ukazuje právě příklad Leo Expressu, který aktuálně prodělává, ale příliv peněz vyjadřuje důvěru investorů v návratnost projektu.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se