Český občan, který od roku 2007 pracoval jako námořník pro lucemburskou společnost, se obrátil na službu SOLVIT poté, co se u lucemburských úřadů marně domáhal proplacení nemocenské.
Zdravotní problémy plynoucí z jeho povolání ho v roce 2013 přinutily podstoupit v České republice operaci. Po dobu léčení a následné rekonvalescence po operaci pobíral nemocenské dávky od svého zaměstnavatele a následně od lucemburské pojišťovací společnosti.
Poslední dávku obdržel v květnu 2014, ale nadále zůstával v pracovní neschopnosti. Začal tedy zjišťovat, kde je problém. Případ byl urgentní o to víc, že nemocenské dávky byly klientovými jedinými příjmy, tudíž přerušení jejich vyplácení ho vystavilo značným obtížím. Klient kontaktoval svého předchozího zaměstnavatele a pojišťovací společnost, která ho ujistila, že mu budou dávky nadále vypláceny. Tak se ovšem nestalo. Obrátil se proto na službu SOLVIT s žádostí o pomoc.
Česká pobočka mezinárodní sítě center SOLVIT, která působí při ministerstvu průmyslu a obchodu, se začala případem zabývat a kontaktovala své lucemburské protějšky. Tímto bylo zjištěno, že lucemburská pojišťovací společnost čekala, až obdrží od klientova lékaře potvrzení o jeho zdravotním stavu a o tom, že se stále léčí. Po obdržení tohoto potvrzení byly nevyplacené platby převedeny na účet klienta, a případ tak byl díky SOLVITu úspěšně vyřešen.
František Nejedlý
odbor evropských záležitostí a vnitřního trhu, MPO
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist