Může být Praha stejně naleštěná, efektní a vydesignovaná jako filmová Paříž nebo Bruggy? V případě nového seriálu kabelové televize HBO zní odpověď ano. Od neděle bude po dalších třináct týdnů na programu nový komediální seriál Jana Hřebejka nazvaný Až po uši.
Spojení sedmačtyřicetiletého režiséra s HBO je přitom logické: Hřebejk rád experimentuje a tato společnost nabízí v rámci své původní tvorby filmařům značný prostor k seberealizaci. Nikoli veřejnoprávní Česká televize, ale právě placená kabelovka tak dlouhodobě následuje (a utváří) celosvětový trend. HBO Europe je sice vázaná na mateřskou americkou centrálu, už deset let však intenzivně pracuje na vývoji vlastních, českých pořadů. Jejím zatím nejvýznamnějším počinem zůstává loňský třídílní Hořící keř polské režisérky Agnieszky Hollandové. Vedle filmové a dokumentární tvorby se společnost samozřejmě zabývá i seriálovou tvorbou. Tady je však situace složitější: zatím vyprodukovala jen dva převzaté formáty vycházející z izraelských předloh BeTipul a Matay Nitnashek – Terapii a Hřebejkovo Až po uši.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.