Ať nám nikdo nevykládá, že tu není nepsaná dohoda ministrů, že sponzorské a marketingové výdaje státních a polostátních společností půjdou z tlustých do tenkých. Lesy ČR už nesponzorují muzikály, Česká pošta už není fanouškem fotbalového poháru a třeba České dráhy už nechtějí počítat fiftýny v Davis Cupu. Nyní se přidává sponzor všech sponzorů - ČEZ, který ročně byl zvyklý rozposílat na 300 milionů korun.
Je to dobře - už se o sponzoring polostátních firem nebude muset zajímat třeba ani tajná služba a pole působnosti pro politické podnikatele se notně zúží. Na druhou stranu: Sponzoring státních firem roky suploval činnost státu, na kterou se erár vybodl - a to souvislou podporu obecně prospěšné činnosti. Vždyť kolik vesnic má slušné dětské hřiště díky ČEZ? Kolik amatérských i profesionálních sportovců je úspěšných jen díky Lesům či Českým drahám? Takže pokud se budou přitahovat kohoutky v polostátních firmách, někde jinde by se zase měly popustit.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.