Málokterý umělecký směr prošel za poslední léta takovým vývojem jako fotografie. Její éra začala, když Brit William Fox Talbot vynalezl negativ, rozvíjela se, když Dán Jacob Riis připlul do New Yorku fotit chudinské čtvrti, gradovala s polaroidem Andyho Warhola a došla katarze ve chvíli, kdy se bezejmenný snímek kovboje od Američana Richarda Prince – který nikdy nevkročil do temné komory – vydražil v roce 2005 za víc než milion dolarů. "Nic na světě nemá svůj status quo," míní dvojice vedoucích katedry fotografie na pražské Vysoké škole uměleckoprůmyslové Aleksandra Vajd a Hynek Alt. "V rámci ateliéru se snažíme tuto tekutou beztvarou povahu fotografie vnímat jako její podstatu."

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se