Diamantové odvětví se vyrovnává s požadavkem společnosti na efektivnější nakládání s vodou a odpady. Těží se ve stále větších hloubkách, nároky na použití náročných technologií rostou. Náklady na těžbu budou stoupat, což se odrazí i v prodejních cenách diamantů.

Kvůli rostoucím nákladům rostou i ceny suroviny, což komplikuje život zpracovatelům. Ceny broušených diamantů totiž zatím nerostou přímo úměrně surovině a marže zpracovatelů se ztenčují. Brusírny ani při těžší situaci nepropouštějí své zaměstnance - jsou to zruční odborníci, kterých je na trhu málo a zaměstnavatelé se jich nechtějí vzdát - zvyšuje to však režijní náklady. Hledají proto efektivnější opatření a snaží se soustředit svou produkci na diamanty, které jejich zákazníci nejvíce poptávají. Například v USA je tendence vykupovat diamanty od generace "baby boomers" (lidé narození mezi roky 1946-1964, kteří dnes prodávají diamanty po desetiletích jejich držení a získané prostředky používají na zajištění stáří) a přeprodávat je dnešním zákazníkům. Prodejci tak eliminují náklady na vybroušení suroviny, diamanty pouze "recyklují".

Zbývá vám ještě 20 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se