Prodej firmy je zásadní krok pro každého majitele, i s ohledem na to, že k podniku má často velmi osobní vztah a většinou touží po tom, aby i po jeho odchodu dobře fungoval. Právní rámec pro prodej firmy je sice důležitý, ale není nejzásadnější. Chcete-li být při prodeji své firmy úspěšní, měli byste si nejprve uvědomit, co je důležité pro budoucí investory i pro vás.

Investoři chtějí získat podnik, který může (nejpozději po určitém přechodném období) fungovat i bez osoby zakladatele či původních majitelů, tedy nezávislou organizační jednotku schopnou samostatně prosperovat a vytvářet zisk. To samozřejmě neznamená, že nemají zájem na spolupráci s dosavadním majitelem - zejména pokud byl velmi aktivní při budování a rozvoji podniku. Řada investorů se snaží majitele zavázat tak, aby ve firmě i po prodeji svého podílu po určitou dobu pracoval. Majitelé-zakladatelé totiž firmu často silně reprezentují, respektive je na ně navázána řada obchodních vztahů, které prodej firmy nesmí ohrozit.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se